Algemene voorwaarden
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
-
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
herroepingsrecht;
-
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of
bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
-
Dag: kalenderdag;
-
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten
en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
-
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om
informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en
ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
-
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien
van de overeenkomst op afstand;
-
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand
aan consumenten aanbiedt;
-
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de
ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het
sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor
communicatie op afstand;
-
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten
van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn
samengekomen.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Safe Haven Inu Rescue
Zieuwentseweg 71
7136 LB Zieuwent
Telefoonnummer: 0544-352572 of 06-14244375E-mailadres: info@safehaveninurescue.nl
www.safehaveninurescue.nl
KvK-nummer: 92736130
Btw-identificatienummer: NL866156938B01
Artikel 3 - Toepasselijkheid
-
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand
gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
-
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de
consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst
op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te
zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
-
Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en
voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs
elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de
consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit
redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden
aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij
op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden
toegezonden.
-
Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden
van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich
in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor
hem het meest gunstig is.
Artikel 4 - Het aanbod
-
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit
nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
-
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten.
De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument
mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe
weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het
aanbod binden de ondernemer niet.
-
Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en
verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
-
de prijs inclusief belastingen;
-
de eventuele kosten van aflevering;
-
de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
-
het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
-
de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
-
de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs
garandeert;
-
de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek
voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor
het gebruikte communicatiemiddel;
-
of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de
consument te raadplegen is;
-
de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de
overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
-
de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
-
de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze
gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
-
de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
Artikel 5 - De overeenkomst
-
De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van
aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
-
Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer
onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst
van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
-
Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en
organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor
een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe
passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
-
De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn
betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een
verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek
goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of
aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
-
De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op
zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een
duurzame gegevensdrager, meesturen:a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de
consument met klachten terecht kan;b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het
herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het
herroepingsrecht;c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;d. de in artikel 4 lid
3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft
verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst
indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
-
In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste
levering.
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
-
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van
redenen te ontbinden gedurende 14 dagen.Na annulering heeft de consument nogmaals 14 dagen om het
product retour te sturen.Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de
consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
vertegenwoordiger. Tenzij een product specifiek besteld is voor de klant, deze producten worden niet
terug genomen (bv K9 sportsack air)
-
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het
product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of
hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het
product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en
verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en
duidelijke instructies.Bij levering van diensten:
-
Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen
te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de
overeenkomst. Na annulering heeft de consument nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen.
-
Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer
bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
-
Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van
terugzending voor zijn rekening.
-
Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch
uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
-
De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3.
De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod,
althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
-
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:a. die door de ondernemer tot
stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;b. die duidelijk persoonlijk van aard
zijn;c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;d. die snel kunnen bederven of verouderen;e.
waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed
heeft;f. voor losse kranten en tijdschriften;g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan
de consument de verzegeling heeft verbroken.
-
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:a. betreffende logies, vervoer,
restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde
periode;b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de
bedenktijd is verstreken;c. betreffende weddenschappen en loterijen.
Artikel 9 - De prijs
-
Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of
diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
-
In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden
zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele
prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen
richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
-
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
-
Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien
de ondernemer dit bedongen heeft en:a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen;
ofb. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de
prijsverhoging ingaat.
-
De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 10 - Conformiteit en Garantie
-
De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het
aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de
datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of
overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product
geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
-
Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke
rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen
gelden.
-
Dog with a mission garandeert de kwaliteit van de door haar geleverde artikelen gedurende 3 maanden na
aflevering onder de volgende genoemde voorwaarden, met uitzondering van gebruiksslijtage, zoals het
leer, sluitingen, versiersels etc.
Aanspraak op de garantie kan alleen binnen 7 dagen na ontdekking van het gebrek schriftelijk, per e-mail of
telefonisch bij Safe Haven Inu Rescue worden ingediend met een korte beschrijving van het gebrek. U ontvangt dan
instructies van ons m.b.t. het toesturen van het product. Stuur dus nooit het product retour zonder eerst in
overleg te gaan met ons. Indien gewenst kan Safe Haven Inu Rescue de koper vragen het product op te sturen voor
inspectie van de aard en oorzaak van het defect. Dit dient altijd voldoende gefrankeerd te gebeuren. De
verzendkosten worden alleen vergoed door Safe Haven Inu Rescue als het defect valt onder garantie. Let op: wij zijn
niet aansprakelijk voor defecten tijdens het vervoer. Indien gewenst kunt u de producten met verhoogde
aansprakelijkheid versturen zodat alle schade te verhalen is op de vervoerder.
Indien aan gestelde voorwaarden is voldaan, repareert of vervangt Safe Haven Inu Rescue het artikel dan wel vergoedt
Safe Haven Inu Rescue de aankoopprijs of een deel daarvan, (ter keuze van Safe Haven Inu Rescue), zonder dat u de kosten
daarvan dient te betalen .De garantie omvat echter geen bijkomende kosten, zoals van in het kader van de
reparatie of vervanging getroffen noodzakelijke voorzieningen.
De garantie is niet van toepassing indien u wijzigingen aan het artikel hebt aangebracht; er sprake is van
gebreken die ontstaan zijn door foutief of onoordeelkundig gebruik, zoals het niet in acht nemen van de
bijbehorende gebruiksaanwijzing; het gebrek is ontstaan door opzet of grove onachtzaamheid; Safe Haven Inu Rescue niet
(tijdig) in de gelegenheid is gesteld voor onderzoek van de klacht en het eventueel herstellen van het gebrek.
Artikel 11- Aansprakelijkheid
-
De aansprakelijkheid van Safe Haven Inu Rescue met betrekking tot de verkoop en levering van artikelen is
uitdrukkelijk beperkt tot de onder artikel 10 geregelde garantie.
-
Safe Haven Inu Rescue kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor veranderingen in de
gezondheid van de hond ten gevolgen van het gebruik van producten indien dit te wijten is aan verkeerd
gebruik. Bij twijfel over de gezondheidstoestanden en capaciteiten/ conditie van uw hond dient u uw
dierenarts te raadplegen.
-
Voor alle overige zaken geldt dat de aansprakelijkheid van Safe Haven Inu Rescue beperkt is tot het bedrag van
de aankoop zoals vermeld op de factuur.
Artikel 12 - Levering en uitvoering
-
De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij
de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van
diensten.
-
Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
-
Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het
bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 10 dagen uitvoeren tenzij een
langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een
bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan
uiterlijk 5 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het
recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
-
In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald
heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
-
Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om
een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en
begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen
kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor
rekening van de ondernemer.
-
Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van
bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 13: Halsbanden
Retourneren kan, mits niet gedragen en onbeschadigd, per post. De verzendkosten naar ons toe en naar u terug zijn
voor uw rekening.
De garantie op de halsbanden en lijnen is tenzij anders aangegeven 3 maanden. Bij bijtsporen, schuursporen,
gebruik in (zout)water en uitdroging van het leer ( dit kunt u voorkomen door de producten regelmatig met
leervet te behandelen) vervalt de garantie. Ook de beschadigingen die ontstaan bij het gebruik van een leash,
zoals verkleuringen en slijtage vallen niet onder de garantie.
Artikel 14: Speelgoed
Op Speelgoed zit geen garantie
Artikel 15 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging
-
De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met
inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
-
De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde
van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een
opzegtermijn van ten hoogste één maand.
-
De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:- te allen tijde opzeggen en niet
beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;- tenminste opzeggen op
dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de
ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.Verlenging
-
Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van
producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of
vernieuwd voor een bepaalde duur.
-
In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt
tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd
voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het
einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
-
Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van
producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te
allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten
hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per
maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
-
Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en
weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en
eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.Duur
-
Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst
te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en
billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
Artikel 16 - Betaling
-
Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden
voldaan binnen 1 dag na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een
overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging
van de overeenkomst heeft ontvangen.
-
Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van
meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht
doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen
vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
-
De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de
ondernemer te melden.
-
In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het
recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
Artikel 17: Toepasselijk recht en Forumkeuze
1. Door het invullen van het bestelformulier op onze sites aanvaardt u deze algemene voorwaarden en aanvaardt
deze voorts dat deze deel zullen uitmaken van de koopovereenkomst tussen u en Safe Haven Inu Rescue.
2. Safe Haven Inu Rescue heeft het recht deze algemene voorwaarden en de inhoud van de site te wijzigen.
3. De koopovereenkomst tussen u en Safe Haven Inu Rescue wordt beheerst door het Nederlandse recht.
4. Eventuele geschillen naar aanleiding van of voortvloeiend uit deze koopovereenkomst zullen worden beslecht
door de bevoegde rechter te Alkmaar, tenzij volgens dwingend recht een andere rechter bevoegd is.
Artikel 18: Logo’s, beeldmerken:
1. De merken en/of logo’s van Safe Haven Inu Rescue die op deze site verschijnen, zijn gedeponeerde merken voor de
Benelux en/of voor de hele wereld en zijn door het merkenrecht beschermd .
2. Elk gebruik van deze merken of logos, zonder voorafgaandelijk en schriftelijke toestemming van de merkhouder,
maken een merkinbreuk uit waarvoor de inbreukmaker aansprakelijk is en die, in sommige gevallen, strafrechtelijk
kan worden bestraft.
Artikel 19 - Klachtenregeling
-
De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht
overeenkomstig deze klachtenprocedure.
-
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk
omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
-
Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum
van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de
ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie
wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
-
Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor
de geschillenregeling.
Artikel 20 - Geschillen
-
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking
hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Artikel 21 - Privacy-verklaring
Safe Haven Inu Rescue vindt het belangrijk dat de door u verstrekte gegevens zorgvuldig en vertrouwelijk worden
behandeld. Safe Haven Inu Rescue zal de door u verstrekte persoonsgegevens niet doorgeven aan andere partijen, met
uitzondering van derden die worden ingeschakeld bij de uitvoering van uw bestelling. Bij het plaatsen van een
bestelling hebben wij uw naam en afleveradres nodig om de bestelling uit te kunnen voeren. uw gegevens worden
intern gebruikt om u op de hoogte te stellen van bijvoorbeeld wijzigingen in het assortiment, aanbiedingen en
andere relevante informatie over Safe Haven Inu Rescue. Indien u dit niet wilt, kunt u dit kenbaar maken door een
e-mail te sturen naar info@safehaveninurescue.nl
Artikel 22 - Wet kopen op afstand
Sinds 1 februari 2001 is de wet kopen op afstand van kracht. Ondernemers die zich bezig houden met het verkopen
van producten of diensten via het Internet, hebben te maken met deze nieuwe en nog vaak onbekende wet.
Consumenten hebben door de Wet Kopen op afstand een sterkere rechtspositie als het gaat om bijvoorbeeld kopen
via internet. Zo mogen consumenten binnen 7 dagen gekochte producten teruggeven en hun geld terug vragen. Dit
geldt overigens niet voor onder andere bederfelijke waar, kranten, tijdschriften, goederen waarvan de aard van
het artikel met zich meebrengt dat het niet geruild kan worden en computerprogrammatuur (waarvan de verzegeling
is verbroken). Bedrijven moeten consumenten informeren over het product en de prijs. Ook de wijze van betalen en
aflevering moet bekend zijn.
Wat is een overeenkomst op afstand? Een overeenkomst op afstand zoals de wet die omschrijft is een aankoop
waarbij de consument en de verkoper elkaar bij die aankoop niet hebben gezien. Van een overeenkomst op afstand
is bijvoorbeeld sprake als men iets via internet of bij een postorderbedrijf bestelt. De consument kan het
product voor aankoop niet zien en zich, wanneer het een dienst betreft, moeilijk vergewissen van de aard van de
dienst. De leverancier of dienstverlener kan gevestigd zijn in een andere woonplaats dan de consument, maar ook
in een ander land.
De wet “Bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomsten” (wetsvoorstel 26 861) is de
implementatie van de Europese richtlijn 97/7/EG. Alle landen van de Europese Unie moeten deze richtlijn in
nationale wetgeving omzetten. Met de invoering van de richtlijn wil de Europese Unie de ontwikkeling van de
Europese markt stimuleren. De wet bevat onder meer verplichtingen voor de leverancier om de consument bij
overeenkomsten op afstand tijdig en voldoende informatie te verstrekken. De consument heeft bedenktijd en het
recht om de overeenkomst binnen de bedenktijd te be?indigen. De wet biedt de consument een betere bescherming
tegen het eisen van betaling voor niet bestelde zaken en geeft meer bescherming tegen agressieve
verkooptechnieken. De wet bevat ook een bepaling tegen frauduleus gebruik van de betaalkaart van de consument.
Artikel 23 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument
zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een
toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Artikel 24 - Klachtenregeling
-
De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht
overeenkomstig deze klachtenprocedure.
-
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven
worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
-
Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum
van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de
ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie
wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
-
Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor
de geschillenregeling.
-
Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is
aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen
worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (
webwinkelkeur.nl),
deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via
https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Mocht er dan nog niet tot een
oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de
door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is
bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van
een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te
worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees
ODR platform (
http://ec.europa.eu/odr).
-
Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders
aangeeft.
Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de
geleverde producten kosteloos vervangen of repareren